Electric Range

Elektrische vrachtwagens en alternatieve brandstoffen: Renault Trucks beantwoordt al uw vragen

Off
Renault Trucks E-Tech C driving on a mountain road

Om de klimaatcrisis aan te pakken en de luchtkwaliteit in onze steden te verbeteren, moet de transportsector overschakelen van fossiele brandstoffen naar schonere, duurzame alternatieve brandstoffen.

Veel gestelde vragen aan vervoerders zijn: wat zijn alternatieve brandstoffen en waarom zijn ze belangrijk? Zijn alternatieve brandstoffen beter voor het milieu? En wat is de beste alternatieve brandstof voor mijn wagenpark?

Lees verder om meer te weten te komen over alternatieve brandstoffen, zoals elektriciteit en waterstof, waarom elektriciteit de meest rendabele optie is en hoe Renault Trucks u kan helpen om uw ambities op het gebied van decarbonisatie te verwezenlijken.

Vul het onderstaande formulier in als het niet al je vragen heeft beantwoord

Hoe ver je met een elektrische truck kunt rijden op één lading hangt af van verschillende factoren, zoals de specificatie en toepassing van de truck, de lading, de distributiecyclus, de rijstijl, de topografie en de weersomstandigheden. Het bereik van een Renault Trucks E-Tech elektrische truck kan bijvoorbeeld oplopen tot 560 km*, maar dit is afhankelijk van het voertuigtype en de gebruiksomstandigheden.

In plaats van te focussen op welke elektrische truck de grootste actieradius heeft, loont het altijd om het juiste voertuig met de juiste actieradius voor uw toepassing te kiezen en niet meer batterijgewicht mee te nemen dan u nodig hebt. Onze experts helpen u de truck te ontwerpen die u nodig hebt.

Bij correct gebruik kan regeneratief remmen ook helpen de actieradius te vergroten of de oplaadtijd te verkorten door de motor te gebruiken om kinetische energie tijdens het vertragen om te zetten in elektrische energie, die kan worden teruggewonnen in de batterij voor besparingen van 20%-40%.

*Gebaseerd op 6 pakketten 94kWh batterijen voor een Renault Trucks E-Tech D en distributieactiviteiten..

Meer weten over elektrische trucks

Wanneer je een elektrisch voertuig koopt, moet je erop kunnen vertrouwen dat het de actieradius en prestaties heeft om de klus te klaren gedurende de hele levensduur.

Het begint met het specificeren van het juiste voertuig met het juiste aantal accu's voor uw gebruik en route. Met een tool zoals De Bereik Simulator van Renault Trucks kunt u de verwachte actieradius van uw vrachtwagen berekenen op basis van uw model, de toepassing, de omgeving, de temperatuur en het laadpercentage. Voor een gepersonaliseerde berekening kunnen de experts van Renault Trucks specifieke routeberekeningen voor uw bedrijf maken.

Accu's verouderen tijdens hun levensduur. Daarom schat Renault Trucks de capaciteit van de accu aan het 'einde van de levensduur', wanneer de opslagcapaciteit nog maar 80% van de oorspronkelijke capaciteit bedraagt. Dit betekent dat de actieradius van de batterij aan het begin van zijn levensduur groter is dan vereist en dat de truck, naarmate hij ouder wordt, altijd over de nodige opgeslagen energie beschikt om zijn dagelijkse taken uit te voeren. De dagelijkse taken worden overigens altijd berekend met 90% van de theoretische energie, wat betekent dat de batterij aan het einde van de dag nog 10% over moet hebben.

Renault Trucks garandeert de prestaties van de batterij van zijn elektrische trucks met de enige Battery Performance Commitment in de sector , van 8 jaar voor de Renault Trucks E-Tech Master (via OEM-garantie) tot maximaal 8 jaar voor de Renault Trucks E-Tech Master. (via OEM-garantie) tot 10 jaar voor de Renault Trucks E-Tech D & D Wide (via OEM-garantie en onderhoudscontract).

Bekijk hieronder ons E-Tech assortiment!

Een van de eerste vragen die mensen stellen is hoeveel het kost om een elektrische truck volledig op te laden.

Eerst moet je begrijpen hoeveel energie je nodig hebt en wanneer en waar je je voertuigen kunt opladen. Dit begint met het plannen van de route en een onderzoek naar de beschikbare energie op uw locatie.

U moet de juiste laadinfrastructuur voor uw bedrijf gebruiken. Veel back-to-base activiteiten kunnen 's nachts worden opgeladen met standaardladers. Snelladen is 7 keer sneller en kan oplaadmogelijkheden bieden tijdens de pauzes van de chauffeurs om langere afstanden af te leggen of om in meerdere ploegen te werken.

Overschakelen op elektrische trucks kan zelfs besparingen opleveren omdat u beter kunt onderhandelen over de prijs per kWh. Zelfs als er een grote investering nodig is, kunnen we een besparing van 10% schatten, inclusief betaling in termijnen (transformator, distributie, laders) en installatie.

Renault Trucks biedt ondersteuning en deskundig adviesen werkt samen met energieleveranciers om ervoor te zorgen dat de laadoplossingen voldoen aan uw onmiddellijke en permanente behoeften.

Meer informatie over de installatie en het onderhoud van laadinfrastructuur

 

Bestuurders die alternatieve brandstoffen voor hun wagenpark onderzoeken, beginnen vaak met de vraag hoeveel een elektrische truck kost.

Hoewel de aanschaf van een elektrische truck in eerste instantie duurder is dan die van een dieseltruck, zijn elektrische trucks tijdens hun hele levensduur goedkoper in gebruik. Daarom is het belangrijk om het kostenaspect in zijn geheel te bekijken.

Bij de totale eigendomskosten (TCO) spelen verschillende factoren een rol, zoals de aankoopprijs, de energiekosten, het gebruik, het onderhoud, de doorverkoopwaarde, de financiering en de verzekering. De specialisten van Renault Trucks Energy Transition kunnen u helpen om een TCO-analyse op maat van uw activiteit te maken.

Tijdens de volledige levensduur van een elektrische truck zijn de bedrijfskosten lager - de onderhoudskosten zijn lager (-30%) omdat elektromotoren eenvoudiger te onderhouden zijn en de energiekosten lager zijn dan bij diesel. Bij sommige activiteiten kunnen elektrische trucks binnen een paar jaar TCO-gelijk zijn aan dieseltrucks en in veel gevallen is een elektrisch voertuig concurrerender.

Bovendien kunnen elektrische zware bedrijfsvoertuigen in aanmerking komen voor overheidssteun. Onze specialisten kunnen u helpen met de financiering van uw vloot elektrische trucks.

Ontdek de kosten van elektrische vrachtwagens

Als het gaat om het koolstofvrij maken van uw bedrijf, is elektrisch rijden de meest haalbare optie omdat het nu beschikbaar is en de technologie zich snel ontwikkelt.

De elektrische voertuigen van Renault Trucks rijden al bij klanten in heel Europa. Klanten die elektrische vrachtwagens bestellen of uitproberen weten dat de technologie werkt, terwijl de chauffeurs de stillere cabine en de soepelere rit waarderen.

Het steeds groter wordende batterijbereik betekent dat bijna alle toepassingen in de nabije toekomst mogelijk zullen zijn met een elektrische truck, en met prestaties die gelijkwaardig zijn aan die van een traditionele dieseltruck.

In alle sectoren worden elektrische voertuigen het nieuwe normaal voor schoner, stiller transport en logistiek.

Ontdek meer over de betrouwbaarheid van elektrische trucks

We kunnen de klimaatverandering niet stoppen zonder het vrachtvervoer over de weg koolstofvrij te maken. Voor stedelijk en semi-regionaal vervoer zijn elektrische voertuigen al het antwoord, maar veel mensen vragen zich af of er al elektrische zware vrachtwagens zijn?

Bij Renault Trucks zetten we ons in om de overgang naar netto nul te versnellen en zijn we vastbesloten om de klimaatuitdaging aan te gaan door schonere transportoplossingen te ontwikkelen om onze klanten te begeleiden op hun reis naar een koolstofarme economie.

Vandaag de dag biedt Renault Trucks een elektrisch voertuig voor elk gebruik en breidt het zijn aanbod van 100% elektrische vrachtwagens uit met de elektrische trekker Renault Trucks E-Tech T van 44 ton en de Renault Trucks E-Tech C die respectievelijk bestemd zijn voor regionaal vervoer en stedelijke bouw.

Om optimale prestaties op lange afstanden te garanderen, zullen er geleidelijk megachargers worden geïnstalleerd die in 2027 1.700 oplaadpunten in Europa zullen hebben.

Bekijk hieronder ons E-Tech gamma!

Vandaag de dag wordt de helft van de elektrische trucks die we in Europa verkopen geproduceerd in de Renault Trucks-fabriek in Blainville-Sur-Orne, Frankrijk. Hier worden onze 16t en 26t Renault Trucks E-Tech D modellen geassembleerd op dezelfde productielijn als onze dieseltrucks. We hebben onze elektrische trucks ontworpen op basis van onze dieselvoertuigen, zodat we dezelfde beproefde productieprocessen kunnen gebruiken om de gemeenschappelijke onderdelen te assembleren.

Alle speciale elektrische onderdelen worden vooraf geassembleerd in een speciale eenheid voordat ze naar de assemblagelijn worden gebracht.

Van hieruit gaan de elektrische trucks naar een speciale elektrische afwerkingslijn om de batterijen te monteren en de 600 V aan te sluiten, en ten slotte worden ze opgeladen voor hun eerste test. In totaal duurt het ongeveer 50 uur om een elektrische truck te bouwen.

Bekijk hoe een elektrische truck wordt gebouwd

Overstappen op elektrische voertuigen kan helpen in de strijd tegen klimaatverandering, maar zijn elektrische batterijen echt milieuvriendelijk? Renault Trucks doet er alles aan om de impact van elektrische batterijen op het milieu te beperken. Alle metingen worden van de wieg tot het graf uitgevoerd om rekening te houden met elke fase van de levenscyclus van de batterij.

De winning van mineralen voor de productie van de batterijen gebeurt met het grootste respect voor het milieu en er wordt alleen een beroep gedaan op leveranciers die voldoen aan de internationale voorschriften.

We volgen alle batterijen die op de markt komen door middel van prestatiecontrole en onderhoud om het gebruik te verlengen.

Afhankelijk van de toepassing en het model garandeert Renault Trucks een levensduur van 2 tot 8 jaar. Elektrische batterijen kunnen na hun eerste levensduur opnieuw worden gebruikt, met mogelijkheden voor een tweede levensduur van 10 tot 15 jaar.

Elektrische batterijen kunnen ook gerecycled worden: dit is een essentieel onderdeel van het decarbonisatieproces en uiterst belangrijk voor de circulaire economie. Componenten zoals grafiet, lithium en nikkel worden gescheiden zodat ze opnieuw kunnen worden gebruikt in de productie. productie.

Ontdek de milieu-impact van batterijen voor elektrische vrachtwagens

Hoewel waterstof op termijn deel kan uitmaken van de energiemix voor transportdiensten, is Renault Trucks van mening dat elektrische energie de meest efficiënte en betrouwbare oplossing is voor de meeste toepassingen en ziet het geen grootschalig gebruik van waterstoftrucks in de wegvervoersector in de komende tien jaar.

Er zijn ook vragen over de milieuvriendelijkheid en de kosten van waterstof. Grijze' waterstof wordt geproduceerd uit fossiel methaan en stoot 14% meerCO2 uit dan diesel. Milieuvriendelijke alternatieven 'Blauwe' en 'Groene' waterstof zijn aanzienlijk duurder en zullen waarschijnlijk worden gebruikt in industrieën als staal, kunstmest of elektriciteitscentrales.

Waterstofbrandstofcellen zijn de technologisch meest geavanceerde oplossing, maar ze zijn duur en vereisen 3 keer zoveel energie om dezelfde afstand af te leggen als elektrische vrachtwagens.

Download onze whitepaper

Neem contact met ons op voor meer informatie

Ik ga ermee akkoord dat Renault Trucks mijn persoonlijke gegevens opslaat en bewaart zolang als nodig is om de verstrekte informatie te evalueren en om contact met mij op te kunnen nemen over dit specifieke onderwerp. Mijn gegevens kunnen ook worden doorgegeven aan partners en distributeurs van Renault Trucks die mijn aanvraag kunnen behandelen.
Ik ga akkoord met het ontvangen van nieuws en informatie over producten en evenementen van Renault Trucks. In elke e-mail die ik ontvang, kan ik deze communicatie stopzetten.

Onze E-tech producten

Probeer onze simulator voor vrachtwagenverbruik

Renault Trucks helpt u in elke fase van uw overstap naar elektrische mobiliteit met tools waarmee u de afstand kunt bepalen die u kunt afleggen afhankelijk van uw gebruik.

Model

Usage

Operation

Temperature : 0°

Load : 50%

Given those criteria, here is the expected maximum operating range of your truck:

0km
km
450km

The indicated range depends on the individual use of the vehicle, its equipment and other external factors. For each model, the range is calculated at the beginning of the battery's life with the maximum number of packs, it is given as an indication and has no contractual value.

Transportoplossingen

#JoinTheGoodMove

Electromobiliteit

Renault Trucks E-Tech C en charge dans un entrepôt

Transportoplossingen

#JoinTheGoodMove

Electromobiliteit

Renault Trucks E-Tech driver