Virtuele 360° fabrieksrondleiding

2min
virtual tour bourg
De virtuele rondleiding biedt het publiek de mogelijkheid om op interactieve wijze kennis te maken met de verschillende fasen van de assemblage van een vrachtwagen. Bezoekers krijgen audiocommentaar over de 13 belangrijkste fasen in de fabricage.

Start de rondleiding

Renault Trucks, met meer dan een eeuw expertise op het gebied van de productie van vrachtwagens, maakt deel uit van het Franse automobielpatrimonium. De fabrikant heeft onlangs besloten het grote publiek te laten kennismaken met wat er zich achter de schermen afspeelt bij de fabricage van vrachtwagens en biedt op de corporate website een virtuele rondleiding aan door de assemblagefabriek in Bourg-en-Bresse.

Renault Trucks heeft sinds 1894 het hoofdkantoor en fabrieken in Frankrijk, waar de voltallige range middelzware en zware vrachtwagens worden ontworpen en gebouwd. De fabrikant heeft vier productievestigingen in Frankrijk, namelijk in Lyon, Blainville-sur-Orne, Limoges en Bourg-en-Bresse.

Renault Trucks geeft een kijkje achter de schermen van het productieproces van het bouwen van vrachtwagens en opent virtueel de deuren van zijn fabriek in Bourg-en-Bresse, waar de vrachtwagens voor lange-afstandstransport of bouwwerkzaamheden worden geassembleerd. De fabriek is een vlaggenschip van de Franse moderne industrie.

Deze rondleiding is voor iedereen gratis toegankelijk. Klik hier.

Virtuele 360 graden tour

De virtuele rondleiding biedt het publiek de mogelijkheid om op interactieve wijze kennis te maken met de verschillende fasen van de assemblage van een vrachtwagen. De bezoeker wordt ondergedompeld in de wereld, want hij krijgt een 360-gradenbeeld van de lopende band, waar de monteurs manueel werken met ergonomische instrumenten en hulpmiddelen. De expertise is uniek, aangezien elke truck op maat wordt gemaakt om aan specifieke klanteneisen te voldoen.

Bezoekers krijgen audiocommentaar (naar keuze in het Frans of Engels) over de 13 belangrijkste fasen in de fabricage van een truck. Er is ook extra informatie beschikbaar, zoals interviews met operators en technici die aan de productielijn werken.

De fabriek in Bourg-en-Bresse in cijfers

• Het duurt 4,5 uur om een vrachtwagen te assembleren.
  • Elke 8 minuten rolt er een vrachtwagen van de band.
  • Er is 3 kilometer aan slangen en elektrische kabels en 6.500 schroeven nodig om één vrachtwagen in elkaar te zetten.
  • De assemblagelijn in de fabriek in Bourg-en-Bresse is 500 meter lang.
  • De fabriek in Bourg-en-Bresse beslaat een oppervlakte van 117 hectare en biedt werk aan 1.350 mensen.